Υποθέστε ότι δυο άτομα έχουν μηνιαίο εισόδημα 1000 ευρώ το καθένα και ίδιο προφίλ: ηλικία, φύλο, περιοχή κατοικίας, οικογενειακή κατάσταση κτλ.
Το πρώτο καταναλώνει όλο του το εισόδημα ενώ το δεύτερο κάθε μήνα "παίζει" 200 ευρώ σε λαχεία.
Πληρώνουν δε ακριβώς τους ίδιους φόρους.
Περνούν πολλά χρόνια και μια μέρα το δεύτερο άτομο κερδίζει στο λαχείο 1.000.000 ευρώ. Και έρχεται το κράτος και το φορολογεί με 15%, αφαιρώντας του 150.000 ευρώ.
Τι φόρος είναι αυτός; Κωλοφαρδίας;
Αλλά το σημαντικότερο: είναι ένας δίκαιος φόρος;
Στο σύνολό τους αυτοί που παίζουν λαχεία κλπ. χάνουν οπωσδήποτε (αυτοαποκαλούνται αιμοδότες). Γιατί το κράτος παρακρατά ένα 60% και διανέμει το υπόλοιπο. Αλλά ας υποθέσουμε ότι διανέμει το 100%. Τότε συνολικά οι παίχτες λαχείου δε θα κέρδιζαν ούτε θα έχαναν αν... Αν δεν εφορολογούντο όσοι κερδίζουν!
Αν εφορολογούντο όσοι κερδίζουν με 15% και επιστρεφόταν σε όσους χάνουν 15% (και αν εδιανέμοντο όλα τα έσοδα) και πάλι δε θά 'χανε κανένας (κρατήστε το αυτό).
Γιατί οι παίχτες λαχείων να σηκώνουν περισσότερα φορολογικά βάρη (κατά μέσο όρο) από ότι οι μη παίχτες;
Και τι δουλειά έχει το κράτος να οργανώνει τον τζόγο;
Σκεφτείτε το, μα σκεφτείτε επιτέλους. Μη ψάχνετε το "λαχείο" μόνοι σας για να σωθείτε και "ας καεί ο υπόλοιπος ντουνιάς".
Απλά είναι ένα ΓΕΛΟΙΟ, ΑΝΗΘΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ. Και φυσικά δημοκρατικό, αυτά γίνονται με τη συναίνεσή μας.
Βέβαια τα ως άνω, φαινομενικά ανώδυνα, έχουν τεράστιες προεκτάσεις.
Υπάρχουν άλλα άτομα, που δεν αγοράζουν λαχείο κατ' ανάγκη, αλλά επιχειρούν, αναλαμβάνουν ρίσκα.
Αν τα κέρδη των επιχειρήσεων αποτελούν 100% προϊόν ρίσκου (προσέξτε τη διατύπωση) πρέπει να φορολογούνται; ΟΧΙ (επιστρέφεται τίποτα σε εκείνες που κάνουν ζημιά;).
Η λέξη κίνδυνος ή ρίσκο υφίσταται στην οικονομική ανάλυση του Μαρξ; ΟΧΙ. Στην μαρξιστική θεωρία τα κέρδη εξηγούνται μέσα από την υπεραξία, την αξία του προϊόντος που παράγει ο εργαζόμενος και καρπούται ο καπιταλιστής (ο μη εργαζόμενος). Όταν έχει ζημιά η επιχείρηση, από τι εξηγείται; Από την υποαξία; Και τότε τι γίνεται; Εκμεταλλεύεται ο εργαζόμενος τον καπιταλιστή; Και ο "προχώ" ερωτά; Μα λειτουργούν οι επιχειρήσεις με ζημιές; Ναι, αν το έσοδο καλύπτει το μεταβλητό κόστος. Είμαστε πιο έτοιμοι από ότι νομίζεις "προχώ". Η κοινωνία δε μπορεί να εξηγηθεί χωρίς τις παραμέτρους του κινδύνου και της κοινωνικής ισχύος. Και βέβαια ούτε με θεωρίες 200 ετών. Και η Αϊνστάνειος σχετικότητα θα αλλάξει όπου να 'ναι καημένε!
Δύο άνθρωποι ίδιων προσόντων και ίδιων περίπου θέσεων στον ιδιωτικό τομέα (που κινδυνεύεις ανά πάσα στιγμή να απολυθείς) και στο δημόσιο πρέπει να αμείβονται το ίδιο; ΟΧΙ (γιατί;).
Συνεπώς δε πρέπει να φορολογούνται οι επιχειρήσεις; Όχι, και δικαιολογούμε έτσι μια θέση μας στο κατεβατό "του τι πρέπει να κάνουμε". Και όχι γιατί τα κέρδη των είναι προϊόν ρίσκου. Για τους περισσότερους τραγικούς επιχειρηματίες είναι όντως. Οι "γάτες" όμως φτιάχνουν μονοπώλια, καρτέλ, έχουν τους πολιτικούς, τα τσιράκια τους, και το "στήνουν" το παιχνίδι. Αλλά αυτές θα τις πιάσουμε στην πυραμίδα της υπερδημοκρατίας!
Αφήστε τα αριστεροδέξια πλαίσια της νεωτερικής δημοκρατίας.
Και στη φυσική μιλούν για υπερ-συμμετρία σήμερα.
Σκεφτείτε αλλιώς!
Στην καπιταλιστική οικονομία υπάρχουν κύκλοι ανόδου αλλά και κρίσεις. Όλοι οι επιχειρηματίες διακατέχονται από την επιθυμία τους να αποκομίσουν κέρδη. Σε εποχή όπου το κλίμα στην οικονομία είναι καλό και η κόσμος καταναλώνει απερίσκεπτα ακόμα και με δανεικά, όποιος έχει και επενδύει μεγάλα κεφάλαια, συνήθως αποκομίζει μεγαλύτερα κέρδη και βελτιώνει τη θέση του έναντι των ανταγωνιστών του. Όσο για το κράτος είναι φανερό από την ανάλυση που κάνεις ότι αυτό εκλαμβάνεται ως ένας μηχανισμός ουδέτερος. Ασφαλώς κάτι τέτοιο δεν ισχύει, αλλά δεν είναι και της παρούσης να το αναλύσουμε. Οι νεοφιλελεύθεροι επιθυμούν ένα κράτος δήθεν μικρότερο. Εννοούν φυσικά την παραίτηση του κράτους-επιχειρηματία από μια σειρά υπηρεσίες δημοσίου χαρακτήρα. Τα πλεονάζοντα κεφάλαια ορισμένων χρειάζονται νέες αγορές για να επανεπενδυθούν και να μεγαλώσουν. Πάμε παρακάτω. Ο καπιταλισμός δεν είναι πολίτευμα. Είναι οικονομικό σύστημα. Με μαρξιστικούς όρους είναι τρόπος παραγωγής και αντίστοιχα παραγωγικές σχέσεις. Αυτό λέγεται βάση. Το εποικοδόμημα μπορεί να είναι αστική δημοκρατία, κράτος έκτακτης ανάγκης και πολλά άλλα..Σε κάθε περίπτωση τα μέσα παραγωγής ελέγχονται από την αστική τάξη. Αμφιβάλλω αν ποτέ το αστικό κράτος θα κατέλυε μόνο του το διευθυντικό δικαίωμα του ιδιοκτήτη. Ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι συνέβαινε κάτι τέτοιο θα λειτουργούσε και πάλι ο νόμος της αξίας που θα μετέτρεπε τα προϊόντα της ανθρώπινης εργασίας σε εμπόρευμα. Άρα πάλι κυκλικές κρίσεις, ανεργία και τα τοιαύτα. Φυσικά εμμένουμε και στην αρχή του κοινωνικού δαρβινισμού. Ο καθένας την πάρτη του..και ο θάνατός σου η ζωή μου. Χώρια οι πόλεμοι..
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφεις επίσης..
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν τα κέρδη των επιχειρήσεων αποτελούν 100%προϊόν ρίσκου..δε θα πρέπει να φορολογούνται. Σου υπενθυμίζω ότι κανείς δεν είναι αναγκασμένος να κάνει τον επιχειρηματία. Αν θέλει μπορεί να είναι εργάτης. Άλλωστε το να πέσει έξω ένας επιχειρηματίας μπορεί να οφείλεται κάλλιστα στο ότι κάποιος άλλος ανταγωνιστής του έπεσε μέσα. Η καπιταλιστική οικονομία είναι άναρχη γιατί πολύ απλά η παραγωγή δε γίνεται βάσει σχεδιασμού, αλλά για την αναζήτηση του κέρδους πάση θυσία..Το ρίσκο είναι συνυφασμένο με τον ανταγωνισμό και τον καπιταλισμό..Έτσι αν ο επιχειρηματίας αποτύχει θα γίνει προλετάριος..